9 юни 2011 г.

тирамису с малини и боровинки


В тон с модното напоследък тирамису с плодове ,нека  и аз да си кача рецептата на моето тирамису с малини и боровинки,което правих в края на 2010 година.
Това беше първият ми опит за Тирамису.
Рецептата я имах отдавна от приятелка,която го прави невероятно вкусно,но без плодове.
Аз тогава реших да експериментирам и много ми хареса резултата.Леко киселките малини и боровинки перфектно допълниха вкуса на крема.
Макар че сега /пък сигурно и преди/ в почти всеки блог може да се срещне този прочит на тирамису ,когато аз се наканих да го направя не ми беше попадала подобна идея,но пък нали обичам много десерти с крем,плодове и блат,та не се стърпях и в този  да ги добавя.
Знам,знам.......снимката е повече от ужасна и с нищо не разкрива страхотния вкус на сладкиша.
Нооо...... колкото и да се мъчих да отрежа по-право и фотогенично парче,еми.....не стана.
Затова пък толкова ми се услади,че час по час ходех до хладилника с голямата лъжица :))) .

Продукти:

500 гр. маскарпоне Zanetti
500 гр. подсладена сметана Хопла
2 големи пакета бишкоти Савоярди
2-3 ч.ч. еспресо-подсладено според вкуса ви
1/3 есенция ром
пудра захар на вкус
300 гр. плодове по избор,при мен малини и боровинки
какао за поръсване отгоре,ако не харесвате натурално какао можете да използвате Нескуик

Начин на приготвяне:

В купа разбих с миксер маскарпонето с пудрата захар /не съм я мерила,захарта във всички рецепти я слагам на око-толкова,колкото ми хареса на вкус,защото не обичам твърде сладко/.
В отделна купа разбих сметаната на пяна и я прибавих постепенно при маскарпонето,като продължих да бъркам с миксера,но на най-ниска степен,тъй като маскарпонето е доста плътно и на ръка ми беше трудно да ги хомогенизирам.Въпреки това сметаната не спадна,кремът се запази обемен и пухкав.
В плитка купичка сипах еспресото и го ароматизирах с есенцията.Всяка бишкота,преди да я сложа в сладкиша,я топвах съвсем за кратко в кафето-потапям и вадя веднага.
В подходяща тавичка подредих един пласт напоени бишкоти,обилно намазах с крем.Подредих равномерно плодовете-неподсладени,отново малко крем и втори ред напоени в кафе бишкоти.Накрая покрих с дебел пласт крем,заравних и сложих в хладилника.
Какаото ,както знаете,се поръсва непосредствено преди сервиране,за да стои сухо и на прах,иначе веднага се овлажнява от крема.Което ,ако се случи,разбира се,не пречи на вкуса ни най-малко.
Моето както се вижда,докато се пъна да направя що годе прилична снимка,доста попи.

6 коментара:

  1. И аз не бих му устояла, чудесна комбинация с малини и боровинки - изглежда страхотно.
    Поздрави и хубава вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Неустоим десерт си приготвила, Еликсир! Тирамисуто е сред любимите ми изкушения, а с добавката на плодове ме привлича още повече!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Еликсирче, макар и да правих наскоро тирамису, не бих отказала да опиам от твоето. Прекрасно изглежда!
    Поздрави и хубава вечер!:-))))

    ОтговорИзтриване
  4. Дианка,Ева,Мони,как ме зарадвахте,мили дами с тези комплименти!Много ми е приятно да прочета думите ви на похвала!Благодаря ви от сърце!

    ОтговорИзтриване
  5. Невероятно апетитно изглежда това тирамису! Това е един от любимите ми сладкиши, а малините, наред с боровинките са любимите ми плодове!
    Страхотно е!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Ели,можеше да изглежда и по-добре,ама нещо не ми се получи фотото,но се радвам,че долавяш колко е вкусно!Благодаря ти,мила!

    ОтговорИзтриване