20 юли 2012 г.

нектар и айс нектар от кайсии




 
Това бодро,лятно питиенце - айс нектара, беше много модерно в моите младини.
И не бях го консумирала май от тогава насам,но добре,че тези дни Танчето услужливо ми припомни още един вариант как да си оползотворявам невиждано изобилната до сега реколта от 2 плодни дръвчета.








Като посъбера за деня поомекналите вече плодове ги нарязвам на едро,слагам ги в тенджерка с дебело дъно,посипвам им захар на вкус,мъничко водичка на дънцето наливам и оставям да къкрят на умерен огън около 15 мин.
Дръпвам тенджерката от огъня/не си играя да махам пяната / и пасирам.
Като се охлади  готовото плодово пюре го разреждам със студена вода в зависимост от получената гъстота и нектарът е готов.







А като му сложа и малко кайсиев сладолед,за който ще стане дума в следващата публикация,ето ти тебе Айс нектар. :)





26 коментара:

  1. Още няма никой на опашката така,че аз избирам първа!
    Пу за мен айс нектара!
    Вече си нямаш чашка на последната снимка:)
    Спокойно, ще я измия и , като примерна домакиня, ще я напълня и ще ти я върна:)))
    Целувам те Роси*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,заповядай,черпя с удоволствие,кайсии поне дал Бог тази година!
      Целувки и от мен! :)

      Изтриване
  2. Роска, айс нектара е винаги на мода при мен, скоро правих нектар на малката но не се сетих за това питие у дома :)!
    Прекрасна разходка сте си направили, все още не сме стигнали до планината!
    Билковите хлебчета и останалите вкусотии са прекрасни :)
    Солени прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариянче,ето че покрай Танчето и мен ще те подсетиш другия път да си направиш и айс нектар.
      Пожелавам ти свежи летни дни както на морето,така и на планината!
      Прегръдки!

      Изтриване
  3. Роси, да не съм аз с моя айс-нектар от праскови? Много обичам кайсиите,но нямаме дръвчета от тях.Чудесен плод е кайсията, един от любимите ми!Чудно,чудно и освежаващо питие!Чакам сладоледа!Лек и успешен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче,ти беше!!!Поправих се,добре,че ми напомни и много благодаря за чудесния жокер!
      Усмихнат ден и на теб!

      Изтриване
  4. Роси,
    Много свежи снимки!Много често си правим такива нектарчета!И щерка ми , напоследък запалена по ярките цветове, гарнира с разноцветни сладоледчета!С интерес ще видя твоя кайсиев сладолед!
    Представям си какво удоволствие е да си скъсаш сам от градината си плодове.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети,мерси!
      Кайсиите са много капризни,но тази година се отсрамиха доволно и небивало до сега.Хубаво е да,добре,че татко е сял да има да берем :) .

      Изтриване
  5. Роси и на мен ми се наложи да прибирам едни кайсии, за които Стоев настояваше компоти да правя. Да бе, как не. Сварявах ги малко, пасирам и в бутилки :)) ама във фризера, че повечко донесе и нямаше как да се изпие за 3-4 дни.
    Сега обаче си вземам чашка от твоя, защото моя е дълбоко замразен у нас:)) пък аз поработвам и ще ми дойде добре.
    Може и айс да е :)
    Хубав петък, мила и още по-хубави почивни дни да имаш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И у нас има и във фризера,Пепи,компоти отдавна не правя,раклата побира много и няма смисъл.И ние не успяваме да го изпием,пък и омръзва и замразявам и аз-да има за кремчета,десерти и нектар.
      Хубав ден и почивни и за вашето семейство,мила!

      Изтриване
    2. блазе ти, голяма ракла си имаш :)) Аз си имам срок за "довършване на излишното от фризера :)))
      Хубави почивни дни у на вас!

      Изтриване
    3. Не е много голяма,но е достатъчна,Пеп,но за у вас с този зеленчук и дивеч сигурно и тя няма да стигне.Повечето кайсии отидоха за друга благинка-ракийца :) .

      Изтриване
  6. Ооооо, идвам :))) особено това със сладоледа ;) си е приготвено буквално като по моя поръчка!!! Много свежа идея, Роси - представям си само колко е вкусно и с нетърпение чакам да видя и сладоледа :))

    Хубав петъчен ден ти желая и прекрасни почивни дни!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Идвай,чакам те! :)
      Сладоледчето само да се видя с време и ще го пусна.
      Много прегръдки имаш от мен! :)

      Изтриване
  7. Приказка! Обожавам такива свежи плодови нектарчета, а не пропускам и айс-нектарите!:) Поздрави, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Роси, върна ме детството! Винаги много съм обичала нектар, айс или не! Тук продават едни италиански нектари, които много напомнят на старите български, които продаваха в магазините плод&зеленчук в бирени бутилки и винаги когато видя си купувам. Никога не съм знаела, че толкова лесно се приготвят! Като нищо ще се опитам да приготвя. Мерси за рецептата! Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Много освежаващо предложение, Роси! :)
    Не знам има ли някой, който да не обича айс-некатар, а със кайсии ми е най-вкусен. Точно улучи вкусът ми :) и ме подсети да си направя, че не съм от доста време. Пораснаха децата и нектар не затварям отдавна, макар да се бях замислила наскоро. Нашата кайсия обаче умря, а на пазара не са много хубави :(
    Хубава вечер и още по-хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  10. Роси, обожавам нектар от кайсии - винаги сме имали големи дървета и си консервирахме нектар за зимата - направо в буркани, правехме поне по 60...сега как ме гъделичкаш с този сладолед, айде, пускай го...
    Много изкусителни и разхлаждащи снимки, поздравления!
    Хубав и прохладен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Росче, обожавам айс нектар, взимам тази голяма чаша! :))

    ОтговорИзтриване
  12. Сега ме върна и в моите младини :) с този айс нектар - само, че беше с ванилов сладолед. Любопитно ми е и ще чакам предложението за кайсиевия сладолед. Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  13. Ау, много обичам това с айса, бях го позабравила! Страхотия! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  14. Едва ли има и за мен едно питие, но пък нищо не пречи да му се насладя виртиално. Прекрасно е, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Освежаващо и разхлаждащо предложение, Роси!
    Много е хубаво!
    Поздрави и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
  16. Наистина се върнах доста назад във времето:)))))Това беше една от "касовите"напитки...Прегръдки,Роси за прекрасната напитка!

    ОтговорИзтриване