6 януари 2013 г.

пурички със сладко или локум




   





Тези страхотни пурички,наричани от Пепи студентски ,си ги харесах веднага,щом ги представи. Докато се наканя да ги започна, тя още веднъж ме стрелна с тях в портокалово-локумена версия. :))

За капак и Танчето не остана назад с нейните и от толкова блогърска агитация може ли човек да не пристъпи към действие :) ?






А пък и имах две основателни причини повече да не ги отлагам.

Първата е,че ме бе налегнала бисквитена вълна ,а точно такива не бях правила -с маслено тесто,ама и с кисело мляко в него.
Втората е,че ми напомниха любимите пурички с локум,които правеше баба.Разбира се по почина на Пепи и баба слагаше свинска мас,пък и едно време у тях свинска мас винаги имаше,защото гледаха редовно по някое друго прасенце .
Аз нямам мас,а и не ми се търси за едни сладки,затова замених с масло.
Много ми харесаха пуричките,особено ако се затворят в кутия за една нощ да омекнат - стават разкошни!
Чудесен избор са за онези,които правят издалеко сладки по Коледа,защото колкото стоят по-хубави стават.





Продукти:

200 гр. масло
100 мл. олио ( за десерти ползвам олио от гроздови семки )
200 гр. кисело мляко
1 ч.л. сода бикарбонат
140 гр. захар
730 гр. брашно ( или колкото ви поеме,количеството е ориентировъчно )
ванилия,портокалова есенция
кора и сок от 1 мандарина

за плънката:
локум
1/2 бурканче конфитюр  + 7-8 сушени сини сливи 

пудра захар за поръсване




Ягодовото сладко  ми е от свеки,чудесно е !

 

Приготвяне:

Сложете содата в млякото,разбъркайте да шупне.
Разбийте омекналото масло със захарта.
Добавете млякото,олиото,ароматите,кората и сока от мандарината и започнете да добавяте брашно,толкова,че да омесите нелепнещо тесто.
Завийте го в свежо фолио и сложете във фризера за 15-20 мин. да стегне.
Смелете сините сливи в блендер,добавете и сладкото,обединете.
Локумът нарежете на ивици ,аз го режа с ножица.
Върху набрашнена повърхност разточете част от тестото на правоъгълен лист ( остатъка до следващото разточване дръжте в хладилника да не се отпуска),в началото на листа по ширина сложете ивица локум или пълнеж,завийте напред на рулце и го изрежете.После нарежете рулцето на пурички.
Подредете ги на разстояние в плоска тава,покрита с хартия за печене и ако сте действали бързо и тестото е още хладно изпечете веднага в предварително загрята на 200 гр. фурна.
Ако ли не - може да приберете тавата в хладилника за малко да стегнат,така пуричките няма да се разливат при печенето.
По същия или друг начин оформете останалото тесто.
Още топли веднага поръсете пуричките обилно с пудра захар.
Когато са охладени напълно можете да ги приберете в затворена метална кутия и да ги съхранявате в нея. 





Друг вариант е да намажете разточената кора с конфитюра,да я навието на руло,да го нарежете под наклон на трапец и да изпечете като бисквитките на снимките по-долу:






Днес моят баща има имен ден - да му е честит!
Да ми е жив и здрав още много години!

28 коментара:

  1. Опааа, за малко да изпусна!
    Ах, как изкушаваш по нощите, Роси...така си ги наредила, че сякаш ме приканват да си грабна едничка...двечки...трички...цялата кутия!
    Не съм правила, но ако продължавате всички - ще запретна ръкави.
    Спокойна нощ и хубаво утре, мила!

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, сега е редно да почерпиш от твоите, защото нашите отдавна бяха изядени :)

    Прегръдки! Успешна и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесни,Роси!И в няколко варианта!Да е жив и здрав именникът!Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Едни такива подобни продават в селския магазин до нас и като ги има , не пропускам да си взема. И сега абсолюрно осъзнавам, че твоите са много, много по-хубави, но просто не са ми под ръка;) Браво, Роси!
    Хубава седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  5. Много са хубави, Роси! Да ти е жив и здрав таткото, дълги години да се радвате едни на други! :))
    Хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, честит имен ден на Татко ти! Пуричките са вълшебни и понеже баба вече не може май трябва аз да се захвана!
    Поздрави и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасни и изкушаващи са, независимо с какъв пълнеж са! Чудесни снимки!
    Роси, Честит имен ден на татко ти! Много здраве и дълголетие му желая!

    ОтговорИзтриване
  8. Роси, много апетитни бисквитки!
    Честит имен ден на баща ти! Здраве и късмет му желая и много съвместни радостни изживявания да имате!

    ОтговорИзтриване
  9. Ммм, страхотно изглеждат! Обожавам локум и май е мой ред да ги пробвам :D
    Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Искам ги всичките и знам, че се топят в устата. Прекрасни са във всяка една комбинация и ще се почерпя с по една от вид. Прегръдки, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Еха, чудни са Роси, мама правеше подобни едно време и така ми се хапва една....!
    С усмивка
    мария

    ОтговорИзтриване
  12. За мен с локума, моля :) Другите май ми омръзнаха :)

    Чудни са всичките ти, Роси, а това с трапеца на по-дребни сладки е много добра идея.
    Аз за младша питах за ИД, а то виж кой празнувал вчера :) Да ти е жив и здрав тати и много да си се разбирате!
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  13. Аз не бих подбирала, с или без локум, изглеждат чудесно, Роси!
    С малко закъснение, честит празник за човека, който несъмнено е важен в твоя живот! Бъдете здрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Оооо,обожавам пурички с локум. Мога да ги ям целогодишно и колкото повече стоят, по-вкусни стават. По празниците не успях да си направя, но не е нужно да чакам до следващия повод. Изкушена от прекрасните снимки още тези дни ще си спретна една доза. А желаещите у дома са малко:)

    ОтговорИзтриване
  15. Роси , в мноооооого далечни времена тези пурички бяха едни от първите ми сладки :) , не помня такава ли беше рецептата , но бяха много вкусни !
    Варианта с рулцата ми хареса ,но и другите са много кокетни :) !
    Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  16. Присъединявам се към изказаните по-горе мнения.
    Пуричките са чудесни,Роси!Харесвам ги и с двата пълнежа.
    Жив и здрав да е баща ти!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  17. Зная колко са вкусни, и сега ако ми паднат няма да им простя :)
    Правила съм ги в миналото и аз със мас, ноооо........с този холестерол вече отдавна не са в списъка ми Роси:(
    Но едничка с поглед ще си хапна от твоите...ха, ха !

    ОтговорИзтриване
  18. Пуричките на рулца са много красиви! Как бих мушнала едни с мармалад :)

    ОтговорИзтриване
  19. Страхотни са, независимо от вида на пълнежа! Да ти е жив и здрав бащата! И моята майка имаше имен ден на Богоявление, а аз само по телефона и го честитих отдалеко, ама тези дни ще направя нещо специално за изненада!!!

    ОтговорИзтриване
  20. Ооо, тати имал имен ден на моя рожден ден :) да му е живо и здраво името и много да те слуша!!! А пуричките са невероятни - взимам си и от двата вида, че много ги обичам :))
    Прекрасен ден, слънчице!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  21. Ей, Роси, нямаш милост!
    Бива ли така да си играеш тук, с нас горките воайори? Ще вземе на някой да му стане нещо покрай тези сладки изкушения! Страхотни са ти и локумките и другите с конфитюра! Такива едни, мънички, сладки хапки!
    И мамината рецепта е с мас, но аз с мас не съм правила сладки не помня откога, все с масло като тебе, дори и великденските. Но в тоя случай, точно тези най-са ми вкусни с мармалад от ябълки или ябълково-шипков.
    Поздрави и хубава, топла вечер!

    ОтговорИзтриване
  22. Как си ги напудрила тези изкушаващи сладки :)
    Страхотни са!

    Хубава вечер!!!

    ОтговорИзтриване
  23. Сърдечни благодарности за поздравленията и за милите думи,които сте ми оставили,приятели!Много ме зарадвахте!
    Хубава и уютна вечер ви пожелавам! :)

    ОтговорИзтриване
  24. И ти имаш от същия локум :-) Още една идея за оползотворяването на поредната ми кутия от него. Ще се върна с отзиви.

    Поздрави, Роси и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени,надявам се да ти харесат пуричките!Те са доста популярни,навярно ще допаднат и на теб!Очаквам отзиви!Хубав петък ти пожелавам и аз! :)

      Изтриване
  25. Здравейте, искам да направя тези пурички за Великден, но се чудя дали отсега да ги направя или да изчакам до петък. Стават ли по хубави ако преседят няколко дни или един ден предварително им стига, какво ще ме посъветвате ? Предварително благодаря :) Златка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Христос Воскресе,Златка!Моят съвет ще е много закъснял,за което се извинявам,но пък се надявам да сте направили пуричките,независимо дали по-рано или по-късно.Защото са страхотни по всяко време и не им пречи да отлежават,стига да има как да ги опазите :) .

      Изтриване