24 ноември 2013 г.

мини кюфтенца от кайма и сварени картофи














Поводът да направя тези кюфтенца бе рецептата на Илиянка за шницели от кайма и картофи.
Страхотно ме грабна идеята за картофи в каймата,но понеже у дома шницелите от мляно месо не са много популярни,предпочетох да ги оформя на малки кюфтенца.
Колко дълго ги кътам в торбата с хитрините е направо срам и резил,
но добре,че наскоро Катето си показа нейните кюфтенца с кайма и зеленчуци,че да се поразровя и аз за моите. :)







Ама пък колко са ми актуални снимките с тези димитровчета,нали? :))
Ми как няма да са, като пак беше есен,нищо че преди цели 2 години.

Благодаря на Ил и Катето за  приноса към днешната публикация ! :)











Продукти:

2 сварени картофа
500 гр. кайма смес
50 гр. настърган кашкавал
1 яйце
1 малка глава стар лук
1/2 стрък ситно нарязан праз
чубрица,черен и червен пипер

брашно за овалване
яйце за паниране








Приготвяне:

Нарежете лука и праза на кубчета.
Картофите намачкайте на едро с вилица.
Омесете каймата с яйцето,намачканите картофи,лука,праза и подправките.
Разбийте в купичка 1 яйце за панировката,леко посолете.
Поръсете по дъното на тавичка  брашно.
Оформете малки кюфтенца и ги слагайте върху брашното в тавичката.
Когато всички кюфтенца са оформени, раздрусайте тавата няколко пъти напред и назад ,за да се отъкалят кюфтенцата в брашното.
Топвайте всяко кюфтенце в яйцето и изпържете в маслена баня.
Аз панирах в яйцето половината кюфтета,а другите изпържих оваляни само в брашно.  







25 коментара:

  1. Роси, как може да къташ толкова време такива красиви снимки с апетитни кюфтенца? Бодвам си няколко за обяд. ;)
    Усмихната неделя, мила! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Офф, направо ме порази....как може да къташ такава вкусна рецепта и снимки цели 2 год.! Не знам друг блогър да прави така:)! Всичко е актуално, даже и димитровчета по никое време!
    Хубава неделя, Роси! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  3. Роси, дори след 2 години, пак са толкова прекрасни. Големи вкусотии, големи симпатяги! :) Ето ти повод пак да ги приготвиш. ;)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Еееее, това се казва отлежала информация. Ама пък когато и да ги покаже - винаги ще са апетитни, Роси :) Иначе сме на една вълна - и у нас кюфтенца, само че познай - постни! Мдааа, от леща и гъби.
    Хубав неделен ден, другарче мило!

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, толкова са апетитни :)
    И както са отлежали със сигурност са много вкусни!
    Благодаря ти, че ми ги припомни!
    Прегръдка и хубава неделя, мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Ваня и Светле,то едни снимки да кътах,до сега да съм ги показала и забравила,ами то вчера гледам са над 2 хиляди,дето чакат да ги претребя,така че така ще е при мен-по малко от новите,по малко от старите,до къде успея :) .А димитровчета при нас си има още в градината.
    Пепи,не мога да повярвам :) ,във ФБ някакви шунки си изкарала гледам....ще очаквам да зърна и кюфтенцата от леща....ах,как обичам леща...блазе ти!
    Дани,то и на себе си ги припомних,както казва Гери,трябва скоро пак да направя.

    Много,много релаксираща неделя на всички и на именниците-да им е честит празника!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, много ме зарадва, да знаеш :)
    Чудесна идея е да ги направиш на кюфтенца. Доста по-лесно ми се струва, къде съм мислила, не знам :D
    Прекрасна идея!
    И благодаря за доверието!

    ОтговорИзтриване
  8. Точно за една хапка - наслада за сетивата, Роси! Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, чудна идейка даваш отново,хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Или,извинявам се,че чак сега поднасям комплименти за рецептата и благодарности за чудесната идея!Радвам се,че и аз на свой ред ти връщам вдъхновението с още един прочит.А доверие към твоето местенце имам винаги! :)

    Еви и Игличе,благодаря ви дами!Прегръдка и от мен за вас! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесни са, Роси! Прегръдка от мен и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. О-о, Роси, страхотно предложение! Понеже и у нас шницелите от кайма не са много на почит, непременно ще ги пробвам кюфтенцата! Ама моля те като имаш такива идеи бива ли две години да отлежават?
    Хубава и слънчево-усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Иха, Роси!!! Ама тези кюфтенца са много бонбонести! Страхотна рецепта и съм сигурна, че са много вкусни. Сварени картофи май не съм слагала в каймата, но ще пробвам. Много красиво си ги поднесла. Чинийките са приказни, цветенцата прекрасни! Две години ли ги кри тези кюфтенца, Роси, за медал си:)))) Прегръщам те, приятелче!

    ОтговорИзтриване
  14. Малки бижута, Роси - ефектни, лесни и вкусни,
    сервирани и представени елегантно и апетитно...
    Сърдечни поздрави и усмихната нова седмица!

    .

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, много симпатични кюфтенца :) Такива дребосъци определено повече обичам - запържената коричка е много вкусничка! А такава комбинация не ми е хрумвала, обаче понякога в кюфтета слагам настърган суров картоф и също става много сполучливо :)
    Приятна и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. И у дома съм забелязала, че повече харесват малки кюфтенца!
    Много свежи снимки, макар и две години престояли::)))
    Сервизът ти е много красив!
    Хубава нова седмица, мила Роси!

    ОтговорИзтриване
  17. Изглеждат много апетитни, Роси! Трябва да се опитат при първа възможностт:)

    ОтговорИзтриване
  18. Така добре си си приготвила...,а пък така прекрасно си ги аранжирала за снимките,че човек да го е страх да посегне:)))).Прегръдки,Роси:)!

    ОтговорИзтриване
  19. Бонбонести кюфтенца Роси! Чудесни са, децата биха ги яли като семки :)))) Прегръдки мила

    ОтговорИзтриване
  20. Чудесни са станали! Непременно ще ги направя!

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря ви за отделеното време отново да надникнете при мен,приятели!
    На всички,които ще приготвят рецептата-да ви е сладко!
    Хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  22. Росинка, и мен ме зариби сега с тази рецепта! Кюфтенцата са толкова хубавички :))

    ОтговорИзтриване
  23. Звучат примамливо и изглеждат страхотно! Прегръдки Роси*)

    ОтговорИзтриване
  24. Идеята е не само актуална, но и много вкусна Роси :)
    Ама как си се сдържала да не ни ги покажеш цели 2 години?
    Аз ако снимам нещо и до вечерта съм се изфукала с него :) Нямам нищо в резерва :)
    Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  25. Зори,Кате и Дани,благодаря ви,мили дами!
    Дани,просто не ми достига времето да оформя публикация,да отсея и обработя снимките и затова съм се затрупала и няма оправия.Стоят в резерв по принуда и затова току измъкна някоя рецепта от време оно,чак дето и аз съм забравила,че съм я правила.

    Много позитивен ден ви пожелавам,момичета!Прегръдка и от мен!

    ОтговорИзтриване