18 януари 2015 г.

пюре от картофи и моркови с крема сирене





Продукти:

300 гр. моркови
300 гр. картофи
50 гр. масло
2 с. л. крема сирене
2 с.л. настъргано сирене Грана Падано или Пармезан
млян черен пипер и сол на вкус





 


Приготвяне:

Сварете обелените и нарязани на едро картофи и моркови във вряща подсолена вода.
Отцедете 2/3 от водата в купа ,а останалата 1/3 оставете при зеленчуците.
Добавете бучката масло и кремата сирене.
Пасирайте до гладкост.
Ако пюрето стане много гъсто,разредете с отделената вода в купата.
Овкусете пюрето с млян черен пипер и сирене Грана Падано или Пармезан.
Понеже е приятно сладко заради морковите,това пюре е много подходящо за гарнитура към по-леки меса - риба или пилешко.



23 коментара:

  1. Чудесна гарнитура, особено пък с добавката на тези сиренца! Снимките приканват да си гребна с дървената лъжичка! :)))
    Хубава вечер, Роси!

    ОтговорИзтриване
  2. Имам много хубави пресни моркови, идва ми точно на време рецептата ти, Роси!
    Даже ще го оставя малко по-рядко да мине за крем супа! :)
    Прегръдки! Спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Може да мине и за супа ако е по- рядко. Ще стане вкусна супичка. Ще пробвам.
    Поздрави, Роси!

    ОтговорИзтриване
  4. Аааа и пармезан за разкош! Правила съм пюре с прясното козе сирене/ което на консистенция е като аерокрема/ но само с картофи и без пармезан. Добра рецепта, Роси, даже бих казала много добра! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  5. С тази сиренова добавка става прекрасно и за гарнитура и за крем-супичка. Чудесна идея, Роси!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесна идея за разнообразяване на картофеното пюре, Роси! И какъв хубав цвят само има?!
    Записвам си идеята и ще я изпробвам.
    Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотно! Толкова е цветно и вкусно, мога да го хапвам всеки ден, така ме изкушава!
    Ако се добави малко зеленчуков бульон към пюрето, Роси, сигурно ще стане невероятно вкусна крем супа :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Много ме радва вниманието ви,дами,благодаря ви за отделеното време да наминете и ми оставите вашите впечатления!
    Аз имам в блога крем супа от картофи и моркови с чедър,така че без съмнение и от това пюре може да си направите супер вкусна супа с каквото сирене ви се намира или обичате.
    Да ви е сладко!
    Хубава седмица на всички!

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, прекрасна рецепта! Много обичам такъв вид гарнитура към меса - лека и проста основа върху чиния, в която да топваш парченеца от месото. Благодаря ти за чудесната идея! Сърдечни поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Равам се,че ти допада,Люска,сърдечни поздрави изпращам и аз! :))

      Изтриване
  10. Много ти харесвам пюретата и крем супите, Роси :) Съдържат все едни любими зеленчуци и накрая са завършени с крема сирене :)
    У нас ще се хареса пюрето, но най-вероятно ще искат да е по-гъсто и следващия път, като ми трябва гарнитура ще се възползвам от предложението ти. Без друго не разбират кога е морков, кога тиква, кога червен картоф.
    Прегръдка, мила и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи,на снимките изглежда малко по-рядко,защото беше съвсем топло и спонтанно реших да го щракна.Набързо го пресипах в купа,подредих такъмите и снимах,а на последната снимка се вижда как вече е започвало да стяга и се посгъстява.Разбира се направи на младежите както най-много ще им хареса,със сирена,които обичате най-много и да ви е сладко на всички!
      Прегръдка и от мен,другарче мило и лека седмица да ти е!

      Изтриване
  11. Хм, аз съм с малко резерви към голямото количество сварени моркови, защото сладостта им някак не ми допада... Но тук има и картофки, има и сиренце, има и толкова любов при готвенето... Чудно изглежда, Роси! :) И сгряващо някак. Хубава вечер ти желая, другарче, прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А на мен точно тази сладост много ми допада,Гери,но теб съм те запомнила от преди,че не харесваш с много моркови.Вариант е с по-малко ,колкото за цвят и с някое по-солено сирене за баланс.
      Много хубава нова седмица,Слънце! :))

      Изтриване
  12. Пюре, различно от класическото картофено, ми е много любимо като добавка към основната част от вечерята. И това също ми харесва и ще опитам. Поздрав, Роси и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, много вкусно и с толкова греещ цвят! Освен с вкус и с вид носи настроение!

    ОтговорИзтриване
  14. Can pass and soup if less frequently. Will become delicious supichka. Will try.
    Regards,
    Swapnil

    ОтговорИзтриване
  15. У дома народа не е много по морковите "където не трябва":), но на мен чудесно ми звучи и като правя руска салата ще си заделя и превъплътя продукти в това пюренце!

    ОтговорИзтриване
  16. Много красиви снимки, Роси!!! Убедена съм, че пюрето ти е адски вкусно, но снимките ти просто ми залепиха погледа за монитора :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О,такъв комплимент и то от теб ми звучи главозамайващо и щастливо,благодаря ти,мила!

      Изтриване